Inspectorul școlar general din cadrul ISMB, Ioana Mihaela Neacșu, a precizat, luni, faptul că la nivelul Capitalei, din totalul celor peste 5.000 de contestații depuse de către absolvenții clasei a XII a care au trecut prin probele examenului de Bacalaureat, 60% s-au întors cu notele mărite. Pentru restul de 40%, contestațiile s-au întors cu note micșorate.
„Cele mai multe s-au înregistrat la Limba și literatura română, atât din punctul de vedere al numărului de contestații depuse, cât și din punctul de vedere al contestațiilor care au revenit cu note mai mari decât nota inițială”, a spus Ioana Mihaela Neacșu.
Potrivit aceleiași surse, acest lucru a dus la situația în care, după afișarea rezultatelor finale, procentul Bucureștiului a crescut de la 72,84% inițial, la 74,5% la final.
Inspectorul școlar general al ISMB a mai precizat și faptul că, între cifrele care indică rata de promovabilitatea există diferențe foarte mari, dacă e să comparăm situația anului curent cu cea din anii trecuți.„Cred că este important să ne uităm cu atenție pe cifrele de promovabilitate înregistrate pe seria curentă și pe seria anterioară, în sensul că, pe seria curentă, vorbim deci de absolvenții acestui an, procentul Bucureștiului la finalul contestațiilor este aproape 83%, iar procentul de promovabilitate al seriilor anterioare este de 24%”, a spus inspectorul școlar general.
Ioana Mihaela Neacșu a declarat că aceste procente se situează „sensibil” deasupra mediei naționale și că este firesc să fie așa, întrucât vorbimd e Capitală. „Anul acesta s-au făcut eforturi și procentul este cel mai mare din ultimii ani, înregistrat la București, pe de altă parte cred că trebuie să ne uităm la acest moment cu atenție, ce se întâmplă cu Bacalaureatul pentru seriile anterioare”, informează inspectorul școlar general.
Ea a spus și că există, într-adevăr, „un lot de licee tehnologice în care procentele au fost situate sub 20%”, enunțând problema absenteismului ca fiind una dintre principalele cauze determinante ale acestor situații. „Noi ne uităm în fiecare an cu atenție asupra modului în care aceste licee monitorizează pe de o parte, absenteismul elevilor, fiindcă aceasta este una dintre principalele cauze, atâta vreme cât elevul nu vine la școală este foarte dificil a se promova examenul de Bacalaureat”, menționează Ioana Mihaela Neacșu.
Sursa citată a precizat că o atenție mai mare ar trebui îndreptată și asupra elevilor din seriile aterioare care încearcă de-a lungul a mai multor sesiuni să promoveze Bac-ul. „Este vorba de absolvenții din ultimii ani care nu au reușit să promoveze Bacalaureatul, decât într-un număr destul de mic. Practic, ei pierd contacul cu școala și nu mai au asistența școlii, ulterior absolvirii, în sensul de a se putea pregăti pentru aceste examene”, spune inspectorul.